The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

dinsdag 20 maart 2018

Quiltweekend Zeewolde.

Waar moet je beginnen 
na zo'n geweldig, lief en creatief weekend.
Maar gewoon bij het begin.
Vrijdag ochtend was Mieke al vroeg bij mij.
Om daarna samen op pad te gaan.
We kwamen van alle richtingen.
Oisterwijk, Tilburg, Gilze, s Gravenmoer, Zoetermeer en Eindhoven.
Want we hadden smorgens een workshop bij Quiltstudio Het Gooi.
Het ging voorspoedig. 
Geen file!!
We waren wat te vroeg.
Maar dat maakte Yvonne
 van Quiltstudio het Gooi niets uit.

Wat een mooie,lichte grote quiltwinkel.

En wat doe je als Quiltster, 
meteen de bakken in.
Waar al die stofjes in zitten.



Juf Yvonne roept.
Om aan de slag te gaan.
Vele handjes aan het werk.




Er wordt hard gewerkt.

Tussen door kregen Johanke en Judith 
een leuk cadeautje van de rest.
Zij hadden dit weekend georganiseerd.



 Voor de lunch werd gezorgd.
We hadden heerlijke Courgette/wortel soep.
Met een broodje.


De soep was heerlijk.

Daarna weer gauw aan de slag.



En dan is er nog tijd om rond te neuzen.
Ik kwam dit makkelijk tasje tegen.
Het patroon gekocht.
Ik mocht wat foto's nemen,
Het kan zo maar eens zijn dat ik er gauw aan ga beginnen.


Het lijkt me heel handig.
En ik heb er een paar stofjes ervoor uitgezocht.
In mijn stoffen voorraad ligt ook nog wel wat ROSE stof!!




Na afscheid nemen gingen we door naar Steekjes en Kruisjes.
Een borduurwinkel. 
Dat vinden Quiltster ook leuk.
Althans wij wel.
Waar je niet weet waar je moet beginnen met kijken.
Sommige dingen zo klein, zo knap dat ze gemaakt zijn.


En dan ziet iemand een mooi schaapje.
Ja, en dan is er 1 schaap over de dam,
en dan komen er meer.
We kregen van Marijke allemaal een schaapje als bedeltje.



Hier hebben we onze groepsfoto gemaakt. (althans Marijke maakte de foto van ons)
 Allemaal met een tasje.
Gaan we naar ons Huis.




Hier verbleven we het weekend.
En  je kent ons Quiltsters.
We verbouwen altijd meteen.
Keukentafel naar de huiskamer.
De buitentafel naar de keuken.
En dan zijn de 2 tafels gauw gevuld.
Met lapjes, lampen, stofjes, tasjes en scharen.



Op een gegeven moment kregen we honger.
De organisators hadden voor eten gezorgd.
Pasta met lekker rode groenten/gehaktsaus,
 of roomsaus, en sla salade erbij.
En Esther had hele lekker taart gebakken als toetje.


Daarna is er nog tijd om een steekje te zetten.


De volgende ochtend  (zaterdag) zijn we nog naar Caros Atelier geweest.
Want soms maken quilters nog een zij uitstapje. 
Namelijk haken.
De linker beer is van mij.
De rechter beer is van Wilma.
De krokodil en het Nijlpaard zijn van Sabine.
Door sommige worden nog kousen gebreid.
Maar daar begin ik niet aan.
Ik heb nog leuke katoenen bolletjes gekocht voor de Anny One sjaal.
Deze laat ik jullie de volgende keer zien.




Daarna gaan we hard aan het werk.

Na de lunch een wandeling gemaakt.
Het was een koude wind.
Maar in de natuur is altijd wel wat te zien.
Om zondag ochtend lag er ijs op de sloot.



Op Zaterdag avond hadden we een verrassing wat betreft het eten.
We gingen naar Hans en Grietje in Zeewolde.

Je weet niet wat je ziet.
Een echt Hans en Grietje huis.
Overal waren er Heksen!
Als je aan een touwtje trok, 
kon er een water naar beneden komen.
Waar wij zaten werd het af en toe donker.
En hoorde je muziek, en werd en geroepen door de Heks.
 Knibbel Knabbel Knuisje wie zit er aan mijn huisje.
De deur waaide open.
En alles wat er tegen het plafond hing begon te bewegen.
Ze hadden er lekker pannenkoeken.
Ik had een Grietje.




En dan is het al weer zondag.
Waar we heerlijk alles op ons gemak doen.
Heerlijk op de bank in het zonnetje.


En sluiten we de middag af met 
een High Tea bij de Thee tuin Eemnes.


Maar eerst moest de grote tuintafel weer naar buiten.
Want de afdeling Oisterwijk gaat helaas na de High tea 
 al weer naar huis.
We hebben hele sterke vrouwen in ons midden.



Daarna richting Eemnes.
Voor al dat lekkers.
We hoefden avonds niets meer te eten.
Misschien een cracker, maar meer niet.




Na al dat lekkers wordt er nog een steekje gezet.
Gaan we naar bed.
En maandagochtend is het weer voorbij.
Wat was het weer een bijzonder,
 mooi, liefdevol en  creatief weekend.
Volgend jaar hebben we een lustrum.
Dan gaan we voor de 5 de keer.

Mayra was weer blij dat ik thuis kwam.
Ze stond me op te wachten.


Een dikke natte kus kreeg ik.

Iedereen een fijne week.
Groetjes Merian en Mayra.

9 opmerkingen:

  1. Piep
    Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad meid!!
    Zalig!
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk en gezellig ! ziet alles eruit :o))
    Fijn dat jullie dat met elkaar kunnen doen zo !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk klinkt het allemaal en ja, quiltstudio Het Gooi is ook mijn favoriet. Nu weer over tot de dagelijkse dingen denk ik. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig weekend, leuke bezoekjes aan handwerkwinkels, helemaal topdagen!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben wij toch een geweldige hobby! Jullie hebben het knoert gezellig gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk weekend is dat geweest.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad, en wat hebben jullie genoten, van elkaars gezelschap, het lekkere eten en vooral de leuke uitstapjes naar die mooie winkels, waar ik nog nooit geweest ben, maar die op het verlanglijstje staan... En nu, weer lekker thuis bij Mayra, lekker nagenieten! Het was een heel gezellig verslag!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pretty! This was an incredibly wonderful post. Thank you for supplying this info

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I must appreciate the blogger. This is the most useful blog for everyone.

    BeantwoordenVerwijderen