The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

dinsdag 21 januari 2020

Sarah Wistar Quilt die bijzonder wordt ...

Elke Quilt heeft wel iets bijzonders.
Vaak wat je meemaakt tijdens het maken.

De Sarah Wistar quilt wordt bijzonder door
dat bij elk steekje die ik zet aan mijn vader denk.
Hoe snel de dementie bij hem toeneemt.
Al had ik al heel lang het vermoeden,
als het bevestigd word is het toch …….
Daarbij kan hij helaas ook niet meer staan.
Dus zit aan zijn rolstoel gekluisterd.
De man die niet afhankelijk wil zijn is het ineens wel.
We begrijpen elkaar,
 door de aanraking van elkaar of de ogen die het me vertellen.
Het geeft me ook troost om aan deze quilt te werken.
De steekjes geven me rust.

Hoever ben ik nu.
Ik heb hem gedubbeld,
had na Kerst een mooie achter kant gevonden bij the Quiltshop Leur.


Was er erg mee in mijn nopjes.

En het doorquilten kon beginnen.
Eigenlijk is het best leuk om door te quilten.
Om voor elk blokjes iets ander te verzinnen.
Ik gebruik geen ring.
Lekker op mijn schoot, armen ondersteund in mijn stoeltje.
Ik heb er al 12 af!!!



Ik gebruik zelf gemaakte sjablonen en gekochte.

En mijn Duo Fraser helpt me goed om lijntjes te zetten.
Mijn mandje waar alles in zit om door te quilten.


Dadelijk gaan we weer verder.

Ik denk dat ik de Crown op zet.
Ik heb deze week heerlijk vakantie.
Niets moet alles mag.

Een fijne week🌸




Groetjes Merian en Mayra.
🌸❤🌸








10 opmerkingen:

  1. Your quilts are beautiful. It is nice that you can use quilting as a way to relax and deal with the stress of having a dad with dementia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze lapjes kunnen ook troost lapjes zijn.Mooi worden de blokjes.!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal niet makkelijk zijn om je vader zo te zien. Ik wens je Veel sterkte. Dat quilten troost klopt tenminste die ervaring had ik ook jaren geleden met mijn klosjesquilt. Je quilt wordt trouwens erg mooi, mooie achterkant heb je ook gekozen. Ik wens je veel rustige steekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gebruik je toch een prachtige kleuren en knap dat je alles zelf doorquilt. Sterkte voor jou en je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo sneu om je vader zo langzaamaan zijn zelfstandigheid te zien verliezen. Het is een triest proces. Fijn dat je troost vind in het quilten. The Crown is prachig daar heb ik ook van genoten nu weer wachten op het volgende seizoen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg herkenbaar, zo was het ook met mijn vader, altijd zo sterk en dan zo snel zien aftakelen. Heel veel sterkte!
    Wat heerlijk om te quilten, zo doe ik het ook, zonder ring, blokje voor blokje. Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt je quilt mooi.
    Wens je heel veel sterkte met het ziekteproces van je vader,weet uit ervaring hoe triest dit is.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen betere therapie dan naald en draad! Maar het is wel heel akelig om je vader zo te moeten zien en langzaam beetje bij beetje prijs te moeten geven. Ik wens je heel veel sterkte toe! Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. As stated by Stanford Medical, It's in fact the one and ONLY reason women in this country get to live 10 years longer and weigh 42 lbs less than us.

    (And actually, it is not related to genetics or some secret-exercise and really, EVERYTHING around "HOW" they are eating.)

    P.S, I said "HOW", and not "WHAT"...

    TAP on this link to see if this easy questionnaire can help you decipher your true weight loss possibility

    BeantwoordenVerwijderen