The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

zondag 5 april 2020

Februari-Maart-April 2020.....

Het is lang geleden dat ik een blogje heb geschreven.
En nu leven we in zo'n andere wereld als in Januari.

In Februari had ik nog 
een Singertjes dag met vriendinnen uit Ermelo en uit de buurt daar.
Waar we een leuke theemuts maakten.


En dan komt de maand Maart.

Waar ik met met DH de eerste midweek naar Texel zijn gegaan.
We hadden nog een weekje vakantie voor ik aan mijn been geopereerd zou worden.
We hebben genoten van de zon daar.


Het Corono-virus komt dichter bij.
En wordt mijn operatie afgezegd.
Ik zou weer aan mijn been geopereerd worden net als vorige jaar.
Helaas moest deze overnieuw,
 de pijn was weer terug gekomen in juli vorig jaar.
Na veel onderzoeken, moet het nog een keer gebeuren.
De eerste dag dat operaties niet door gaan bij ons in het ziekenhuis.

Het is balen, maar het is niet anders.
Er zijn ergere dingen.

Op het werk veranderd er ook een en ander.
Het huis gaat dicht.
Geen bezoek voor de bewoners meer.
Het wordt stiller op de gangen.
Er worden bewoners ziek.
Er gaan bewoners dood.
Ook al weet je, in een verpleeghuis gaan bewoners dood.
Maar dit is toch anders.
Iemand wordt 90 en mag geen bezoek ontvangen.
Wat doen we?
We gaan met zijn allen zingen, 
en maken een filmpje voor de familie.
We doen aan beeldbellen.
Je ziet bij de bewoner de glimlach op haar gezicht komen.
We zorgen met zijn allen, zorg, gastvrouwen en 
alle medewerkers die bij ons werken  voor onze bewoners.
Het blijft een bizarre tijd!


Mascha van Created by Mascha
 begint met elke dag een hartje te maken.
Ik heb dit ook op gepakt.
Alle hartjes staan voor al mijn collega's.
Hoe het gaat worden, weet ik nog niet.



Nu iets meer quilterigs.

De Sarah Wistar quilt vordert goed.
Op instagram laat ik al vaak blokken zien die ik af heb.
Hier komen er weer een aantal.
De laatste rij is aan de beurt.
Je ziet hier en daar nog de bruine stift, die moet ik nog weghalen.








Het blijft een leuke quilt om aan te werken.
Hoe ik de rand ga doorquilten? die zit al wel in mijn hoofd.
Zodra ik er aan begin laat ik het jullie zien.

Ik wil al heel lang de Pockets of Posies maken.
En dan in een paar weken heb je dit.
Ook zo leuk om te maken.



Dit was het weer.
Geniet thuis van het 🌞
Zorg voor elkaar.

Groetjes Merian en Mayra Xx





5 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat je niet geopereerd kan worden, maar het is even niet anders, sterkte met de pijn. Blijf gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hoor weer een blogje van je, veel mensen bloggen nu weer meer. De aanleiding is niet leuk maar ik geniet ervan. Prachtige kleuren gebruik jij toch. Ohhh zie ik weer die mooie bruine toile de youx.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om toch overal wat leuks van te maken in deze tijd :0))
    Simone
    (Quilting Moesje)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijd gaat soms snel het is niet anders. Behalve als je wacht op een oproep en het gaat niet door. Dat is echt vervelend. Vooral als je pijn hebt. Je Wistar wordt mooi. Heel veel sterkte met je werk in het verpleeghuis. Gelukkig kunnen jullie nog een glimlach op de gezichten brengen. Heel belangrijk in deze voor velen verdrietige tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend dat je niet geopereerd kan worden, maar het is even niet anders, sterkte met de pijn.

    ทางเข้า ยูเพลย์365
    VSCR888

    BeantwoordenVerwijderen