The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage
Posts tonen met het label Mayra. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Mayra. Alle posts tonen

dinsdag 3 november 2015

Yes, de HSH is een echte Affo!!

Ja nu is hij echt klaar.
Ben er heel blij mee.



Iets meer dan 2 en half jaar aangewerkt.
Vorig in november begonnen met doorquilten.
Natuurlijk moet er wel een Label op de achterkant.



De Stonens fields moeten even wachten.
Die komen het  komende quilt weekend aan de beurt.
Ja het is bijna zover.
We gaan met Steekje los op weekend.
 Vrijdag een aantal winkels onveilig maken.
Eerst naar Atelier Bep en dan naar Petra Prins.

Zaterdag hebben we een workshop Broderieperse bij de 
Frottende Freule.
En de rest is gewoon QUILTEN.
En deze keer gaan we pas op maandag terug.

De sneeuwpoppen schieten ook al aardig op.

Er zitten al bijna 6 aan elkaar.




  Mei


Juni


En de rest mag ook mee op het weekend.

Ik wens jullie allemaal een fijne week.

Ik heb vanmorgen al lekker gewandeld met Mayra.
Het fototoestel was ook mee.
Zo mooi met de herfstbladeren.




Groetjes Merian en Mayra!!



maandag 1 december 2014

Christmas Fair op Kasteel de Haar en een heel klein beetje Quilten.....

Afgelopen vrijdag was het onze trouwdag.
Alweer 29 jaar!!

We zijn die dag lekker naar het strand
 op Scheveningen geweest.

Het was een beetje koud!!!!
Maar Mayra vindt dat helemaal niet erg.
Ze is ook al weer 2 en 1/2 jaar.


Als die maar water en zand heeft is het goed!!
Maar er waren een paar gekke dingen op het strand aangespoeld.
Wat het precies is weten we nog niet.
Mayra moest er toch even aan komen, 
misschien heeft ze wel een heel inie minie stukje op.
Want na een poosje begon ze toch over te geven.
Maar eenmaal was er alles uit en toen was het ook weer goed.


Ze heeft lekker gespeeld, in het water en uit het water.

De zaterdag zijn we naar de Country & Christmasfair op Kasteel de Haar geweest.
Ik wilde daar al zo lang naar toe.
Elke keer lukt het niet.
Het is geweldig.
Erg groot.
Paar mooie foto's gemaakt.


Een heel klein beetje aan quilten gedaan.

Wat kleine stichery voor de dresdenplates.


En ikke kan niet tellen.
Het zijn geen 16 stukjes maar 17 moet ik er hebben.
Dus er moet er nog eentje bij.
Dat wordt weer moeilijk kiezen.

Vorige week ging de Bee niet door.
De koekjes die ik had gebakken waren helemaal niet lekker.
Vanavond hebben dan de Bee.
Dus vandaag een nieuwe poging.
Kletskoppen.
Ze moesten met donkere basterdsuiker. 
De volgende keer pak ik lichtbruine.
Maar ze zijn wel lekker, ik heb er al eentje geproefd.
Jammie.


Ik ga nu lekker naar mijn quiltkamer, even opruimen voor vanavond.
Want jullie kennen dat wel.
Soms ligt gewoon heel je tafel vol.

groetjes Merian en Mayra.


zondag 2 november 2014

Eindelijk hangt hij. De Huisjes quilt!

Gisteren hebben we hem opgehangen.
Vanmorgen toen ik mijn ogen open deed, zag ik dit!!!


Ik ga er mee naar bed en sta er mee op.
Geweldig toch!!

En wat denken jullie van het weer.

Er staan nog rozen in bloei!


En ook de siererwt!


Hij ruikt nog steeds lekker.

Verder ben ik een paar blokken van de Gossip aan het voorbereiden.
Zodat ik volgende week op ons Quiltweekend
 van de Steekje Los lekker vooruit kan.

En heel veel wandelen met Mayra.
Vooral als het zo mooi weer is.

Mayra vind het geweldig. Lekker naar het Bos.
Waar je zand, water en heel veel bladeren hebt.

Kijk maar.




Nog een fijne zonnige zondag.

Groetjes Merian en Mayra.


zaterdag 2 augustus 2014

Het eerste blok van de Gossip in the Garden.

Ja het eerste blok van de Gossip in the garden is af.
Het is van alles een beetje.
Wat patchen, stichery en appliceren.


De theepot mocht nog wel wat hebben, dus heb ik er een hartje opgezet.
De hartjes zullen hier en daar terug komen.

Ben nu het volgende blok aan het voorbereiden.
En dat is eerst tekenen, stofjes uitzoeken
 ( en dat is toch altijd weer een hele klus pff maar wel een leuke klus)!!

Van de week was er bij de Bee bij mij.
Ik had weer eens zin om te bakken.
Ik heb heerlijke koekjes gebakken.
Ik vond ze bij uit de keuken van Livine.
Ik had alleen geen speltmeel, heb gewone tarwe bloem gebruikt.
En ik had geen kokosolie, daar voor gebruikte ik maisolie.
Wat chocolade, rozijnen en walnoten erbij.



Het mengsel in een hartjesvorm doen, platdrukken en 13 minuten in de oven.
Even laten liggen en dan Smullen!!!
Ze waren zo lekker dat ze de volgende dag al op waren.
Uhm ik had maar het helft van het recept gebruikt!!
Gelukkig!! Anders blijf je snoepen.

Vandaag is het voetbal leven weer begonnen.
Althans het betaald voetbal dan.

Dus het  rijk alleen met Mayra. Geen werk vandaag.
Net 3 weekenden gewerkt.
Wat gaan we doen??

Boven met stofjes spelen.
Met de mandjes quilt verder heb bijna alle lijnen doorgequilt.
En dan zijn de mandjes aan de beurt.
Volgende keer daarvan  een foto.
Oudste DS komt vanavond eten, hij is weer terug van vakantie.
Jongste DS is nu op vakantie.
Dus lekker sate maken.
En verder niets.

Iedereen nog een fijne zaterdag en zondag.

Groetjes Merian en Mayra

Ze was vorige week al weer 2 jaar bij ons.

Ik weet nog dat DH heel zijn armen open had gekrabd  
toen ze bij ons in auto zat om mee naar ons te gaan. 
Nu zou ik niet meer zonder haar kunnen.
Ze geeft je veel plezier, en troost je als je verdrietig bent.
Het is een lieverd met af en toe Tollerstreken!!




zondag 13 juli 2014

Het was een heerlijk dagje gisteren!!

Gisteren zijn we lekker weg geweest.
Ik heb eerst DH en Mayra afgezet bij het strand van Kijkduin.

En ben ik terug gereden naar de Quilthoeve,
waar het Zomerfair 2014 was.

Ik kwam eraan en het was super, gezellig druk.


Leuke brocante kraampjes.
Wat leuke kleine bakspulletjes gekocht bij Anne van  Kindanhuys.

De kraam van de Quilthoeve wat groene lapjes gekocht (halve meters),
altijd handig.

Verder nog wat lapjes in de winkel gevonden.


Een lekker stukje boterkoek met noten op. Yammie!!
Nog wat bekende gezien.
Verder lekker rond gekeken.

Na enen ben ik weer richting Kijkduin gereden.
Dh zat net met Mayra op het terras.
En wat is het dan leuk als Mayra zo naar je toe loopt.
Zo blij het vrouwtje te zien.


Een bakje thee op.
En we zijn weer aan het wandelen gegaan.

Mayra geniet en dan genieten wij ook!!

Lekker zwemmen en dan rollen in het zand of over de schelpen.



En hoe zit ze er dan uit na zo'n dagje zee.
Met zand op haar neus.



Groetjes Merian en Mayra!!
Fijne Zondag.

dinsdag 10 juni 2014

Een klein beginnetje van de Gossip en de haakdeken.

Een klein beginnetje gemaakt van de Gossip.
Ik moest toch wat doen hebben.
Dit is een gedeelte van een blok,
Hexagonnen.
Ik  heb ze gepatchd.
Vond het wel weer heel leuk om te doen.
Dit worden zo beetje mijn kleuren.
Er zijn nog wat roze, en groene en ecru die er niet tussen zitten.



Mijn haak deken gaat op dit moment niet zo snel.
Ik heb er een paar andere steken er tussen gedaan.
Zoals de tulpsteek en nog wat andere.


En de Home Sweet Home gaat helemaal goed komen.
Kreeg een goede Tip van Anita, waarom pak je niet de kleur van het prikbord.
Dat heb ik gedaan.
Het resultaat zien jullie volgende keer.

Afgelopen vrijdag met Mayra naar Kijkduin geweest.


En ze mocht zondag ook nog mee naar de Duinen
 waar ze haar Tollerfamilie zou ontmoeten.
Dit zijn haar broertjes (half), zusjes(half), nichtjes, neefjes, tantes, Mama, Oma.
Wat een plezier met zijn allen in het water.



Hier foto's van Mayra alleen.


Iedereen een fijne week.
Groetjes Merian en Mayra.

vrijdag 30 mei 2014

Mayra 2 jaar!!!!

Mayra is vandaag 2 jaar!!
We zijn nog elke dag blij met haar!!
Een heerlijke knuffelaar is het, en soms lekker ondeugend.

We gaan dadelijk lekker wandelen in Hooge Mierde.
De HSH schiet lekker op.
Volgende keer foto's.
Misschien morgen al.


Fijne zonnige dag.

Groetjes Merian en Mayra.

zaterdag 17 mei 2014

Yes, Hobby kamer klaar!!!! en een blok van de HSH!

Veel te lang geleden dat ik op mijn blog heb geschreven.
 Maar ja het had een goede reden. Mijn hobby kamer is klaar.
We hebben hard gewerkt. Veel hulp van DS Sven en DH Jurgen gehad.
 Van de week de eerste Bee gehad met de Steekjes Los.
Kijk maar.


Eén muur is mooi oudroze geworden.
Even een aparte foto laten zien.
Een groot prikbord gemaakt.
waar heel veel op kan, hij is 1.22 bij 1.65.


Ik geniet elke keer als ik hier binnen kom.
Wat voel ik me dan rijk.

Ik heb ook weer een blok af van de HSH. Het achtste blok.


Er moet nog wel het jaartal op, dat moet ik nog even uitwerken op de PC.
Ik ben ook al weer met het laatste blok begonnen.
Mijn streven is op de  terugkomdag van het Dotten weekend, om dan de top af te hebben.
Of dat lukt, weet ik niet.

Mayra is verliefd op balletjes.
Vandaag vondt ze er ook weer eentje in het bos.
Ze heeft er wel zo'n goede neus ervoor.
En dan gek doen!!!!




Iedereen een fijne zonnige zondag.
Geniet ervan!!

Groetjes Merian en Mayra.


vrijdag 7 maart 2014

Yes, het Dottenweekend!!

Ja, het is zo ver.
Het Dottenweekend.
Ik moet nog van alles pakken, maar dat komt goed.

Wat neem ik mee.
Mijn Home Sweet Home, mijn haakdeken 
en een quiltje om door te quilten.
Dan kan ik wat afwisselen.

Het fototoestel natuurlijk.
Een klein koffertje met wat kleding 
en wat je nodig hebt voor het weekend.

Van de week was Mayra al weer 1 jaar en 9 maanden.


We genieten erg van haar.
Als Sven thuis komt krijgt eerst een heel welkom, 
hij wordt van oor tot oor gekust!!
Met balletjes spelen, het water in en rennen.

Iedereen een fijn zonnig weekend.

Jullie krijgen de foto's te zien!!

Groetjes Merian en Mayra.


maandag 30 december 2013

De kerst is weer voorbij.
Heerlijk gewerkt, nu lekker vrij tot 3 januari.
Zaterdag middag lekker een wandeling
 in de duinen gemaakt met Mayra.
Ze is al weer 1 jaar en 7 maanden.


Ze heeft met kerst ook Cadootjes gehad, zoals jullie kunnen zien.
Een mooi bot, en een speel bal en een klein eekhorentje van de DS's

Ik zelf ben heel erg verwend met van alles kijk maar.
Van DS's, de quiltboeken, oorbellen en de portomonai.
van DH een Sari-armband en de DVD's van Downton Abby.


Ik was aan een Ribbel deken begonnen.
Mayra ging er steeds op liggen.
Dus, hij ligt nu in haar mand. Hij is niet zo groot geworden.
Kan ik lekker aan mijn nieuwe deken beginnen.
Ze ligt er heerlijk op.



Proeflapjes voor de haakdeken zijn gemaakt.
Om te kijken welke haaknaald ik ga gebruiken.
Hier kun je een foto zien van de oorspronkelijke deken
.haakdeken 2014

Iedereen een heel fijne jaar wisseling en
 een GEZOND en GELUKKIG nieuwjaar.
Ik zelf heb niet zoveel met oud en nieuw.
Ik wens iedereen, iedere dag het allerbeste toe.
Ik kwam dit gedicht tegen, vind het wel mooi.



Groetjes Merian en Mayra



woensdag 30 oktober 2013

Een kleine Afo!!

Ja, ik was aan het rommelen op mijn hobby kamer 
en ik kwam dit mini-quiltje tegen.
2 jaar geleden op vakantie in Kreta aan begonnen.
Het is een vergroot Nearly insane blok.
Er hoefde alleen nog maar een bandje omheen.


De totale grootte is 25 x 25 cm.
Een leuk maatje voor op een dienblad.

Ben de Engel-kerstquilt aan het door quilten.


En ondertussen gaan de dagen sneller
 en zoals jullie kunnen zien boven in de linker hoek
 duurt het nog 8 dagen voor we een weekendje weg gaan met de Bee Steekje los.

En daar ben ik een hart aan het voorbereiden
 wat tenslotte een Heartbox moet worden.
Een Heartbox is een een soort naaitasje
. Waar je van alles in kunt doen maar dan in een hartvorm.

Ben lekker in mijn roze stofjes mand in gedoken.
En een kantje en knoopje daar.
Het hart wordt in 4 stukken verdeeld.


Ik ben zeer tevreden over de stofkeuze.

De Home Sweet Home daarover volgende keer meer.

Groetjes Merian

Nog even een fotocollage van Mayra.
Van vorige week in het bos.

Struinen in de sloot naar lekker stokken.
Op mijn poef liggen met mijn grote vriend "Hondje"genaamd.

woensdag 26 juni 2013

The Home Sweet Home 2e blok.

Ja, hij is klaar.
Het was een hele klus, de eerste keer was ik niet tevreden.
En nu vind ik hem perfect.
Ik heb de bloemen anders gemaakt.
Ben gaan zoeken in boeken en
 kwam in het boek van Di-ford een hele mooie bloem tegen.

Kijk maar.


Prima zo.

Op naar het derde blok.
Dit wordt denk ik de stof keuze.
En het wordt het 9e blok .
Ja, het is raar, waar blijft blok nr. 3.
Nou die komt hierna weer.
Ik doe het met Johanke samen en
 die kon geen goede stofkeuze maken voor het 3e blok
 en is toen aan het laatste blok begonnen.



Ik heb alleen geen mooie bloemen in de Home Sweet Home, maar ook in de tuin.


Jammer dat jullie ze niet kunnen ruiken.

En natuurlijk kan ik Mayra niet vergeten.
Dat vinden jullie toch niet erg he.

Onze waterrat!!



Ze kon geen grotere stok vinden.
Hij was wel heel erg zwaar.
Dus ook maar af en toe een dennenappel in het water gooien.


Dit was het weer.
Vanavond werken,
 en vanmiddag hopelijk wat steekjes zetten als er niets tussen komt.
Morgen Bee bij Anske met Jeannke en Christel, gezellig.

Iedereen een fijne dag en een knuffel van Mayra.

Groetjes Merian


Ik ben heel zielig want ik mag niet mee helpen in de tuin!!!
En daar liggen nu heel veel stokjes en zand,
 want ze zijn een stuk aan het leeg halen omdat we een overkapping krijgen.
Waar we dan wel lekker droog kunnen onder zitten.