The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage
Posts tonen met het label the pocket of posie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label the pocket of posie. Alle posts tonen

zondag 20 december 2020

the Sew Merry quilt

 Jeetje , het is al weer 20 december.

En is de top van de Sew Merry  quilt af.

Die laatste besjes en takjes wilde niet echt.

Maar nu is hij toch af.


Wat was hij leuk om te maken.

Soms een beetje mijn eigen draai aangegeven.

De achterkant ligt al klaar, en de tussen vulling ook.


De andere kerstquilts hangen ook al.



Een van mijn eerste kerstquilts, 
deze is van  Atelier Bep


De eerste grote kerstquilt.
Stond in 3 delen in een australisch tijdschrift.



De engel van de Jules quilt.




De sneeuwmannen van .........was een gratis patroon,
wat elke maand uit kwam.



De tweede kleine kerstquilt.

Ook van atelier Bep.


Vind het altijd weer gezellig als ze hangen.'

Kan daar veel van genieten.

Dit jaar zijn het de kleine dingen die er toe doen.

🌸Af en toe iets bakken, altijd lekker.

🌸Zoals gisteren met de DS's,

DH doet samen met ze een spelletje, 

en daarna samen eten.

🌸 wandelen met Mayra in het bos.

🌸Samen met DH wandelen met Mayra,

nog steeds geen lange wandelingen.

En de vooruitzichten zijn dat dat misschien ook wel niet meer kan.

Maar we kijken wat ik nog wel kan.

Positief blijven is soms moeilijk,

de ene keer gaat dat ook beter dan de andere keer

🌸🌸🌸

En nu is de the Pocket of Posie weer aan de beurt.

Eindelijk weet ik wat ik wil met de rand.

Blauw met bruin en licht bruin.


We gaan verder met tekenen en knippen en mogen ze aan elkaar.


Voor iedereen een fijne zondag.

Geniet van elkaar.


Groetjes Merian en Mayra



Ze heeft afgelopen vrijdag lekker gezwommen!!





woensdag 15 juli 2020

The Pocket of Posie

En dan is het al weer 15 juli.
De weken vliegen voorbij, ook al zit ik thuis.
Mijn herstel gaat heel langzaam. Heel veel geduld.
Sinds 3 weken 1x in de week naar het werk.
Ik word gebracht en gehaald door een hele lieve vriendin en jongste DS.
Niet om te werken, maar aanwezig te zijn.
Een babbeltje met een bewoners of collega en een kop thee.
Als alles goed gaat, volgende week op de fiets met mate.
Nu aan het oefenen met op en afstappen bij de fysiotherapeut.
Je bent dan wat meer mobieler en niet van iedereen afhankelijk.
Ook al doen ze het allemaal met liefde.

En hoe is het met The Pocket of Posie?

Er zijn wat mandjes bij gekomen.


Er liggen nog een paar klaar.

De blokjes rand is ook al klaar.
En ook de hexagonnen rand die daar om heen komt.


Na een aantal kleuren geprobeerd, is mijn Hexagonnen rand 
een mengelmoes geworden van de kleuren die ik gebruik. 
Ben er nu ook blij mee.

En dan ga ik al weer na denken over de volgende rand.
Maar daar wacht ik nu toch nog even mee.
Nu eerst alles aan elkaar zetten en dan kijken wat het mooiste is.
Zo ziet het geheel er nu uit.



Ik ga weer verder met een mandje.

Geniet van al het moois wat buiten in bloei staat.
Bij ons de Engelse rozen, zelf gezaaide stokrozen, hortensia.
Elke dag genieten we ervan🌸


Groetjes Merian en Mayra.


En die denkt, oeps ik ben gesnapt.
En als ik jou nou niet aan kijk, dan zie je mij niet.😀