The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

zondag 24 juli 2011

Het laatste mandje is af, en hoe verder?

Het laatste mandje en de nine-patch zijn af, nu natuurlijk nog de zijkanten en de hoekblokjes.
Hoe ga ik de mandjes neer leggen, gewoon kriskras door elkaar of volgens een bepaalde volgorde.
Ik ben eerst gaan tekenen, zie onder de foto, eerst kriskras door elkaar (zie rechter tekening), en toen volgens een bepaalde volgorde. (zie links)



Hieronder de foto kriskras door elkaar.


Hieronder de foto via een volgorde.


Wat vinden jullie, zelf denk ik volgens een volgorde, de onderste foto, het is wel heel wat anders dan de orginele quilt, maar ik vind het mag ook wel iets van mijn eigen hebben....
ik ga nu verder met de zijkantjes en die hebben lekker van die puntjes, die ik niet zo makkelijk vind.

Ik hoor het wel wat jullie er van vinden, nog een fijne zondag.

Groetjes Merian

3 opmerkingen:

  1. Hallo Meriam,

    Het wordt een hele mooie quilt. Ik zie weinig verschil bij de foto's. Wel merk ik op dat je goed op de kleuren moet letten. Er zitten een aantal erg witte blokken in en ik kan niet zien of het nu wel of geen maandjes zijn. Ze vormen "gaten" in de quilt. Ook zijn de andere kleuren niet lekker verdeeld. Misschien ligt dat aan de foto's.
    Ik ben bang dat je waarschijnlijk nog wat moet gaan schuiven. En wel van iedere poging een foto maken. Dan kan je daarna beslissen welke foto, eh quilt, je het meeste aanspreekt en die maken.
    Veel succes.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind jouw mandjes *G*E*W*E*L*D*I*G*!!!
    De onderste vind ik net als jij het mooiste, daar zit meer rust en evenwicht in.
    Ben helemaal weg van je kleuren!
    :o)

    Veel plezier & succes met de puntjes, je zult zien dat het je steeds beter af gaat!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de tweede quilt het mooiste,je zou eens kunnen proberen om de zijkantjes reverse te applikeren,het donkere lapje onder leggen,tekenen op het bovenste lapjedan de bovenlaag wegknippen en een klein zoompje overlaten met je naald dat kleine zoompje naar binnen vouwen en de boven laag op de onderlaag applikeren.
    Veel succes met het maken van je mandjes-quilt.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen