The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

dinsdag 28 februari 2012

Tekenen, Knippen...........

Het moet niet gekker worden 2 x op een  een berichtje schrijven.

Ik schrok een beetje van het aantal wat ik ga tekenen en knippen.
Ik heb van iedere kleur 2 stapeltjes uitgezocht.
Dus ik heb 10 stapeltjes van 5 lapjes.
en dat keer  11 stukjes van het huisje brengt je op 550 stuks.
Dan nog de ramen en deuren, dat 50 x2 is 100 stuks.
En dan is de lucht er nog niet bij.
Dat is 50 x3 is 150.

Ik heb alles op een dienblad neergelegd, om een beetje het overzicht te houden.


Ik ga ze niet allemaal gelijk tekenen en knippen, maar het moet wel af voor het weekend.
Niet dat ik geen huisjes heb liggen maar ik wil verschillende huisje bij elkaar leggen in de schuinen rij
 en niet de zelfde bij elkaar.

Wij, Quilters zijn toch harstikke gek of niet!!!!!

Hartstikke  GEK zeggen ze hier met een glimlach.

groetjes Merian

stand "HUISJES"

Wat is de stand van de Huisjes van afgelopen week.
Helaas maar 1 huisje klaar.
Huisje no 51.


De rest van de week heb ik zoals ik in het vorige blogje schreef de huisjes aan elkaar gezet.
Ik heb de eerste rij  aan elkaar gezet.


Moeilijk fotograferen hoor, om hem helemaal erop te krijgen.
En dan de volgende rij.
Ik begin na te denken, doe ik huisje voor huisje of weer een rij maken of elke keer 5 a 6 huisjes aan elkaar en dan aan de eerste rij.
Ik heb gekozen om elke keer 5 a 6 huisje aan elkaar te maken en dan  aan de eerste rij.
Nu zijn er 2 rijen aan elkaar.






En je ziet je stad groeien.

Nu ben ik met de derde rij bezig.

Ik wilde eerste de quilt in stukken aan elkaar zetten, Quilt as you go.
Maar ik heb besloten om dat toch maar niet toen doen.

Vandaag werk genoeg.
Eerst boodschappen en dan natuurlijk de derde rij aan elkaar zetten.
En verder wil ik nog wat huisjes knippen voor de Bee a.s. donderdag bij Christel en voor het quiltweekend  in Loon op Zand.

Fijne week iedereen.

Groetjes Merian




donderdag 23 februari 2012

Een Award en waar ben ik mee bezig.

Krijg ik van 2 mensen een Award.
Anita en Lia bedankt  en  wat nu?  Ik vind dit heel moeilijk!
Wie moet ik nu kiezen?
Vindt dat iedereen zo'n Award verdient.
Maar ik heb er toch 5 uitgekozen.
Sabine
 Sonja
Christel
Elle
Simone

De meeste doen nog niet zo lang aan bloggen.
Alleen Sonja wel maar ik vind dat zo'n mooie blog dat ik toch ook voor haar heb gekozen.
Verder ben ik bezig om de huisjes aan elkaar te maken.
Ik wil ze nu eerst aan elkaar hebben voor ik verder ga met huisjes.
Die huisjes haal ik wel in als ik op  het Quiltweekend ben.

Verder ben ik bezig om mijn Quiltdagboek  waar ik 3 jaar geleden mee begonnen ben,
in een foto boek om het zetten.
Ik doe dat via het kruidvat foto programma.
Ik pak het foto boek 30x30.
En schrijf en plak de foto's (vanaf mijn computer) erin.
Het is erg leuk  om te doen, je ziet weer wat je de afgelopen jaren hebt gedaan.
Ik wil er elke een half uurtje aan werken, langer kan ik ook niet want
 dan gaan mijn schouders protesteren.
Ben wel via de ergotherapie een stoel aan het uit proberen om te kijken
welke het beste bij mij past.

Zo dit was het weer.
Iedereen alvast een fijn weekend.

groetjes Merian

maandag 20 februari 2012

Ze zijn weer klaar "de Huisjes".



Ja,  ze zijn weer klaar, de Huisjes.
Loop nu zelfs 2 huisjes voor, maar dat is maar voor even want
 het is morgen en woensdagochtend werken.
En dan weet ik van mezelf dat het er dan niet veel van komt.
Ik ga deze week proberen om ze aan elkaar te zetten.
Over 2 weken ga ik naar het Quiltweekend  in Loon op Zand, wat door Dorry wordt georganiseerd.
En dan wil ik ze eigenlijk wel aan elkaar hebben.


Ik heb afgelopen week ook weer aan de mandjes gewerkt.
Ik ben ze aan het doorquilten.



Ik heb een foto gemaakt van mijn stofjes die ik allemaal al gebruikt heb in de Huisjes.
Vind het zelf een hele mooie combinatie.

Zo dit was het weer, dadelijk nog even naar de aflevering van vorige week Dr. Deen kijken dan kan ik vanavond de gewone aflevering zien.
Een fijne week iedereen
Groetjes Merian


maandag 13 februari 2012

De Schotse dadel/pecannoten cake.

Jongens en DH  zijn naar WillemII.
Heb ik mooi de tijd om het recept  even voor jullie op het blog te zetten.
Het recept komt een kookboek van Koopmans,  Bakken in Eurpa  ik heb dit  al heel lang heb, ik heb er een beetje mijn eigen draai aangegeven.

Wat heb je nodig:
1 pak cake mix  (ik gebruik meestal Home Made)
1 dl whisky
2 eetlepels honing
een beetje citroensap
175 gram ontpitte dadels
100 gram pecannoten of walnoten (je kunt er ook een mix van gebruiken)
En wat je verder nodig hebt bij de cake mix
Springvorm 26 cm

De dadels snij je in kleinere stukjes.
Je maakt de whisky met honing en citroensap warm.
Als het kookt doe je de dadels met pecannoten erbij.
Je haalt de pan van het vuur en laat het even afkoelen
Je maakt de cakemix zoals het op de verpakking staat.
Het prutje van de dadels, noten en whisky doe je door de cake mix.
En dan doe je alles in een bakvorm en gaat het de oven in, zoals het op de verpakking staat.

En als hij klaar is ziet het er zo uit.


De andere cake is gewoon een kant en klaar mix van de Lidl.
De bak mix voor cake met chocolade vlokken  en glazuur.
Maar super lekker.



De foto's zijn met de flitser gemaakt en zijn daarom wat geler van kleur,
heb het daarna nog een keer geprobeerd maar het blijft zo.

Ik hoop dat het recept duidelijk is anders hoor ik het wel.

groetjes en smakelijk

MERIAN

HUISJES

Afgelopen weer hard gewerkt, ben weer helemaal bij.
Had ook een iets rustiger week.
Ik vind het ongelooflijk dat ik toch al 43 huisjes af heb.
Normaal ben ik niet zo iemand die elke keer het zelfde wil doen.
Maar ik vind het heel leuk om elke een andere combinatie te zoeken en dan
kijken hoe het er uit komt te zien.

Hier zijn dan de huisjes van 6 februari t/m 12 februari.


In deze huisjes zitten stofjes verwerkt die ik met mijn verjaardag heb gehad en die 
ik op de beurs in Vijfhuizen heb gekocht. 
Ze zitten in het groene en het blauwe huisjes.


Deze combinatie vind ik er wel grappig uitzien.
In eerste instantie dacht het kan niet als ik de lapjes bij elkaar leg.
En dan  denk ik aan Jeanneke die zegt: "Gewoon doen".


En dan ziet het er toch wel heeel leuk eruit.

Ik ga proberen een aantal weer aan elkaar te maken.
Maar nu eerst weer huishoudelijke taken.

Natuurlijk strijken, maar ook nog bakken voor mijn DH.
Hij is zaterdag jarig geweest en trakteert morgen.
 Collega's van DH vinden het altijd lekker als ik zelf iets bak en
dan vooral mijn Schotse dadel/pecannoten cake/taart.
De Schotse is al klaar en nu staat de tulband met chocolade in de over.




groetjes Merian

vrijdag 10 februari 2012

Deze hadden .............

Deze collage foto hadden jullie nog tegoed.


Ik heb ze ook in mijn fotoboek geplaatst.
Dat is de de bovenste foto van 365 huisjes.
Als je erop klikt kom je op  het fotoboek van de huisjes.

Iedereen een fijn weekend en degene die nog gaan schaatsen veel plezier.

Groetjes Merian