The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

dinsdag 5 juni 2018

Onverwachts een cadeautje van boven!

Vorige week woensdag
 hadden we Bee met de Quiltuiltjes.
Compleet onverwacht kwam er ineens 
een grote doos tevoorschijn.
Daar zaten allemaal stofjes en quiltspullen.
Ze waren van Sjanne, die ook bij de
groep was, maar helaas in december 2016 overleed.

We mochten allemaal stofjes uitzoeken.
Ik heb wat stofjes uitgezocht.
Een mooie linnen lap, daar ga ik nog iets van maken.
Ik denk iets van (een klein tasje/mandje)
 waar ik klosjes garen in kan doen.
Daarvoor ga ik eens bladeren in oude quilt tijdschriften
Er  was ook een leuk blokken-boek.
Deze mocht met mij mee.

Nou, "Sjanne daar boven,
mijn reis- en slaapmaatje en quiltvriendin,
daar ga ik een aantal blokken van maken" 
of meubelen, zoals jij altijd zei, 
tot een mooie quilt.
Met jouw stofjes uit de doos en een paar van mijzelf.
Het zal bruin met blauw worden en een tikje roze.
Ik heb al wat mooie blokken gezien.
Zoals: de Herinnering blok, Hexagonnen blok,
 vriendschapsster, Road to Tennessee, Mother's dream, 
Granny Squares, Vriendschap en Courthouse steps.
Wordt vervolgd.
In het boek zijn de blokken van verschillende maten.
Dus, ik ga eerst het maar eens uittekenen.
En kijken hoe alle blokken bij elkaar komen te zitten.


We hebben hier nu 2 weken vakantie.
Volgende week gaan we naar Hoge Hexel.
Waar ligt dat?
Naast Almelo.
Lekker wandelen en dorpjes bezoeken.
Natuurlijk gaat het quiltwerk mee.
En wat leesboeken.
Het weer wordt wat minder.
Maar dat geeft niet.

Afgelopen zaterdag zijn we al lekker naar 
Vlissingen geweest.



Zo veel lol heeft Mayra dan!!
Zwemmen, rollen en dan schudden.


We combineerden het 
want DS Kevin moest met zijn team A1 ( waar hij mede trainer van is) 
in Yerske de beker finale spelen.
Met de rust 1-0 achter en winnen met 1-4.
Wat was het spannend.


Trainers blij!


De grijze jas is onze DS.

Dit was het voor deze week.
Morgen hebben we een heerlijk wandel-pakket in Oisterwijk.
Met koffie en gebak en een lunch.
En vrijdag richting Hoge Hexel.

Fijne week.
Groetjes Merian en Mayra.


12 opmerkingen:

  1. Maak er iets moois van, hoef ik eigenlijk niet te zeggen. Fijne wandeling en vakantie. Kus Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent altijd welkom ik woon in Almelo en zou het leuk vinden
    Tis hier een mooie omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's
    En voor jou bijzondere herinneringen met Sjanne...:o)
    Fijne vakantie !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal het leuk zijn om iets te maken van stofjes van je quilt-vriendin.
    Veel plezier in de buurt van Almelo.
    Ik heb een nieuwe blog, welkom
    https://inekehube.blogspot.com/

    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Piep
    Heerlijk blogje en hop naar die zalige vakantie
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder om lapjes en spulletjes te krijgen van een dierbare quiltvriendin. De quilt die je daarvan gaat maken zal vol met herinneringen zijn. Veel plezier met het ontwerpen. En een gezellige vakantie, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn om zo toch nog een tastbare herinnering te krijgen van een dierbare vriendin. Ga lekker genieten van je vakantie: het wordt mooi weer en de streek is prachtig!
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om toch nog iets door je handen te kunnen laten gaan van jouw quiltvriendin en er dan wat heel moois van maken is ze altijd dicht bij je. Hele fijne vakantie Heel veel genieten. Gr. Maud.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Letterlijk en figuurlijk een cadeautje van boven. Veel plezier met je lapjes en al je herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังสารคดี

    BeantwoordenVerwijderen