The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

donderdag 13 oktober 2011

Onderwijzer


Even een heel klein berichtje.
Ik ben zo blij, want onze oudste DS Kevin, kreeg vanmorgen telefoon met de vraag  of hij kon  in invallen op een school bij ons in de buurt.
Groep 6 mag hij vandaag les geven.
Het is de eerste keer dat hij gebeld wordt van uit  het uitzendburo voor het onderwijs.
Hopelijk volgen er meer.

Groetjes Merian

dinsdag 11 oktober 2011

Log Cabin.

Ik zal jullie ook nog even de andere foto's van de Log Cabin laten zien.
Hier komen ze.

 De achterkant een hele mooie Toile.

De voorkant.

De achterkant met label.

Nu ga ik weer met mijn kerstquilt verder en vanavond heb ik weer avonddienst, maar dan ben ik tot zaterdagochtend vrij.

Groetjes Merian

maandag 10 oktober 2011

Wat hebben we vandaag gedaan!

We hebben vandaag geruimd.
Kledingkasten uitgeruimd en wat weg kon weggedaan.
Het gevolg 4 vuilniszakken.
Ik heb weer wat ruimte gekregen in de kast.Sommige kledinstukken lagen al jaren in de kast zonder dat ik ze aan deed. Dus deze mochten nu echt wel weg.
Vinden jullie het ook zo moeilijk om kleding weg te gooien?

 Vorig jaar heb ik een quilt gemaakt op de naaimachine. Ik heb het Log Cabin patroon gebruikt.
Deze vindt mijn DS Sven wel erg lekker warm, vooral als hij er met zijn vriendin kan onderliggen.
Ze maken hier wel eens grapjes over de lapjes, maar vinden het wel lekker als ze onder
 deze quilt kunnen liggen.


Zo, en nu ga ik werken.

Groetjes Merian

vrijdag 7 oktober 2011

Hij doet het weer.

Hij doet het gelukkig weer, de computer.
Hij was woensdagavond laat al terug. Maar donderdag had ik Bee bij Ans van de Hexabee.
Gisteravond kon ik nog geen 2 minuten achter de computer zitten of ik had schouder/nek klachten.
Vanmorgen heb ik gewerkt.

Mijn vakantiequiltje zou ik nog laten zien.
Hier komt hij.

Ik ben hem nu aan het doorquilten, vindt dat toch nog wel moeilijk.
Hoe ga je dat toch doen, ik ben in het midden begonnen en zie wel verder.

Vorige week vrijdag ben ik met Jeanneke eerst naar Brielle geweest.
Daar was dit mijn buit.


En toen overleg: 'waar gaan we nu naar toe?'
We hadden het er al zo lang over om eens een keer naar aztec-rose-crea te gaan in Zwijndrecht.
 Dit lag toch op de terugweg.
We hadden natuurlijk geen adres bij ons, maar Jeanneke's dochter was thuis, dus die gebeld en zo het adres in de "Tom-Tom" gezet en konden we gaan rijden.

Daar aangekomen keken we eerst in de etalage, nou dat sprak ons wel aan.
Ze hebben heel veel leuke stofjes, veel met roosjes.
Ze hebben ook fat-eigth lapjes en een aantal kona-cottan.

We hebben aardig rond gesnuffeld.
En met dit ging ik naar huis.



Zoals je ziet: Roosjes!

Verder ben ik weer aan mijn Kerstquilt begonnen.
Hij moet nog een klein stukje doorgequilt worden, en dan is hij klaar.... Nou ja, de rand dan ook nog en dan is hij echt klaar. Ik wil hem graag dit jaar hebben hangen. Anita vroeg of ik hem op mijn blog wilde zetten,
zodat ze hem ook kon zien.
Hier komt hij dan.


DH houdt hem vast.
Wel raar een kerstquilt met de zon erop en 24 graden.

Zo, dit was het weer. Morgen hier groot feest!!
Mijn oudste zoon Kevin wordt 21 jaar.

En mijn nek/schouder begint weer te klieren, dus tijd om er mee op te houden.
Iedereen een fijn weekend.

Groetjes Merian




 

zondag 2 oktober 2011

virus

Ik heb mijn mini quiltje klaar, kan alleen helaas geen foto laten zien want de hoofdcomputer heeft een virus opgelopen. De computer staat nu bij de ITC-man.
Hopelijk is hij snel gemaakt, gelukkig heeft hij de bestanden kunnen redden.
Ik heb nu even de laptop mijn oudste gebruikt.
Het vervolg komt zo snel mogelijk.

Groetjes Merian

maandag 26 september 2011

Van alles en nog wat.

Vandaag is het mijn laatste vakantiedag. Morgen mag ik weer gaan werken.
We hebben de laatste week nog wel wat ondernomen en soms gewoon lekker geluierd.
Vorige week donderdag zijn we naar Margraten geweest, naar het Amerikaans kerkhof.
Dit stond al lang op mijn lijstje. Ik heb veel belangstelling voor de tweede wereldoorlog en dan vooral
 het verzet, D-Day en de bevrijding. Op Kreta is er een Brits kerkhof dat we ook bezocht hebben.

Op Kreta zijn het geen kruisen want de britten hebben een beetje rechthoekige stenen.
Ze kijken op de zee uit.

Het is altijd indrukwekkend op zo'n kerkhof.
Meestal staan de grafstenen helemaal kaarsrecht en in bepaalde rechte lijnen, in Margraten is dat niet.
Hier staan ze in een ronde vorm.


We zijn daarna naar het drielandenpunt in Vaals geweest, was erg lang geleden dat ik daar geweest was.
Je hebt een mooi uitzicht.
Na een tip van Jeanneke zijn we in Epen gaan luchen bij de Gerardushoeve.
Nou dat was echt super. Het uitzicht is schitterend, jammer dat het een beetje bewolkt was.




Ik had een heerlijke salade met gebakken haan.



Op de terugweg wilden we nog langs de Quiltwinkel in Beek gaan. 
We stonden helaas voor een gesloten deur.
Ze was die middag gesloten vanwege een Bee.

Op vrijdag kreeg ik het op mijn heupen. Mijn hobby-kamer moest nodig opgeruimd worden, zoals je
hieronder kunt zien.


Na een halve container papier en het vullen van de gewone container is het weer opgeruimd.
Veel oude, echt oude tijdschriften en woonbladen weg gedaan.





Mijn DH zei en hoe lang hou je het zo vol, zo netjes? 
mmmmmm ik hoop even.
DH hoopt wel langer dan even.
Ik moet op deze kamer ook strijken, dus ik probeer het nu wel netjes te houden.

Vandaag en gisteren heerlijk genoten van de tuin.
Mijn pepers van de de peperplant zijn eindelijk rood geworden, heb ze vandaag ook al een keer gebruikt.



En eindelijk na anderhalf jaar bloeit de klimroos Helena Renaissance.
Zo mooi, ik hoop volgend jaar meerdere knoppen want dit jaar helaas maar 1 knop.

Zo dit was het weer, mijn miniquiltje is bijna klaar. Als het af is zal ik een foto maken.

Groetjes Merian

maandag 19 september 2011

Waar zat ik afgelopen anderhalve week...............

Ik zat op Kreta, vlakbij het plaatsje Rethymnon.
Dit was elke ochtend het uitzicht.
Elke dag blauwe lucht.

Ik heb ook nog wat quilterigs gedaan. Kon dat goed doen in de schaduw, want als het kan ga ik niet in de zon zitten. Het patchen ging goed. Het was net niet te warm om mijn naald vast te houden.

Tot zover ben ik gekomen met het mini quiltje.


Tot zover dit berichtje.
                                                         
 DH en ik hebben nog een hele week vakantie en we willen deze week nog wat gaan doen. Misschien naar Magraten (het militair kerkhof) en naar Beek. Volgens mij zit daar ook een quiltwinkel en van  Jeanneke  heb ik een leuk adresje van een restaurant gekregen daar ergens in de buurt.

Volgende keer meer.

groetjes Merian