The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

vrijdag 10 februari 2017

Er zijn weer blokjes doorgequilt van The Stones.

Jip, het is zo'n heerlijk werkje.
Vooral "savonds in de stoel.


 De eenzame bloem, die kreeg een streepje.


Links: een bloem die een extra blaadjes kreeg.
Rechts: een staand bloem, kreeg een mooi ruitje.



Mijn Dowton Abbey blok.
Ik heb er om heen gequilt en de verdiepingen gedaan.



Links: Mayra in het bootje, kreeg een streepje erbij.
Rechts: de ster met een hartje.



Een Hexagon-bloem.
Ik heb er een rondje van gemaakt met in de hoeken iets.


De nine-patch met hartjes in de hoeken.


De rondjes.



De mooie rondjes met bloemen en rondjes.
Vond het moeilijk hoe ga ik dit doen.
Om de grote ronden en door de blaadjes.



Nog een nine-patch.
Met kruisjes en hartjes.



Ik zag dat ik nog maar 4 rijen van 7 stuks hoef te doen.
En dan de rand nog.
Daar ga ik maar eens een malletje voor maken.

Hoe...... ik weet het bijna.

We hebben vorige week een nieuwe lens aangeschaft.
Even uit proberen.
Ik vind fotograferen ook erg leuk.


Mos op een boomstam.


De tafel buiten, (ideetje voor een kerstkaart volgend jaar.)


Het meisje in de tuin



En natuurlijk Mayra in het bos.

Zo dit was het weer.

Een fijn weekend iedereen.
Merian en Mayra


Nog eentje dan:);)


dinsdag 31 januari 2017

De volgende blokjes van The Stones!

Er zijn weer een aantal blokjes klaar.

Maar eerst het verhaaltje van de Singertjes dag bij Bep in Hall.

Om 8.15 ga ik de auto in.
-9  graden, maar dat maakt niet uit. 
Verwarming aan en rijden.
Het was rustig op de weg.
En wat was het weer een heerlijk warm welkom daar.
In de keuken brandde de kachel.
En mijn quiltvriendin Marja was er al,
en had voor  een heerlijk plaatsje bij het raam gezorgd.



We zijn aan een leuk poppetjes quilt begonnen.
Helaas nog niet klaar.
Zodra hij klaar is laat ik het zien.

En gelukkig was Francis er.
Zo probeer je het Singertje thuis.
En doet hij het goed.
En begin je daar, en zegt hij:
Doe het zelf maar, ik ga lussen aan de onderkant.
Eerst vanzelf alles geprobeerd,
en dan toch maar de hulp van Francis ingeroepen.
En die had het snel voor elkaar.

En tussen de middag de lekkere Linzensoep.
Altijd smullen.



Ik kreeg met mijn verjaardag een aantal quiltkadootjes.
Het mooie nieuwe boek van Petra Prins en An Moonen.
Een leuk sjabloon,
 en een fijne bruine stift (die je weg kunt doen met de verdwijn stift)





Ik heb de sjablonen ook al uitgeprobeerd.
Bij de blokken van The stones.

Kijk maar.










Straks als de quilt gewassen is zie je het beter.

Het kriebelt.

Dat mooie nieuwe boek.
Zo mooi.

Welke gaat het eerste worden.
Ik weet het nog niet.

Ik heb al een mooie stof gevonden.
Deze is net niet genoeg voor de grote quilt.
Maar ik heb hem al gevonden op Internet en besteld.
Dan kan ik altijd kiezen bij welk patroon ik het ga gebruiken.


Waarschijnlijk toch bij de onderste.
Want dan kan ik er ook blauw in verwerken.



Of ben ik verstandig.

Over een paar weken gaan we weer op quiltweekend.
En gaan we natuurlijk quiltwinkels bezoeken.
Dan is het natuurlijk wel leuk om dan stofjes voor deze uit te zoeken.

We wachten af!!!!
Jullie zien het!!!

Fijne dag verder.

Groetjes Merian en Mayra.


donderdag 19 januari 2017

Het door quilten van The Stonesfields.

Ik zie dat de vorige keer dat ik geschreven heb, 
veel te lang geleden is.
Maar ik heb niet stil gezeten.

Ik heb wat gehaakt (een sjaal voor DH)
en een eigen sjaal gemaakt.

En na Kerst ben ik aan the Stonesfields begonnen,
 met het door quilten.
Ik zie er altijd tegen op
 en als ik er dan begin kan ik er niet meer stoppen.
Zo leuk om te doen.
Bij elk blok iets anders verzinnen
 of hoe ga ik het nu doen!

Hier komen een aantal foto's.


Waar ik geappliceerd heb, daar doe ik het rasteren.
Dat vind ik zelf het mooiste.


Voor bij de andere is het gewoon leuk om leuke details te verzinnen.
Hier zit een extra hartje erin.


Ook in het groene blok heb ik een hartje er in gedaan.

Tot nu toe een stuk of 15 blokken af.
En 1 keer het tussen randje door gequilt.

Ik  weet eindelijk hoe ik de Jane Austen quilt ga afmaken.

Dat laat ik jullie de volgende keer zien.

Net nog heerlijk met Mayra in het bos gewandeld.
Hier hebben jullie nog wat leuke foto's.


Rollen door de sneeuw, het liefste wat ze doet.


Vrouwtje schiet eens op foto.


Ik wil drinken, maar de sloot is dicht.
Of toch een klein stukje open water.


Gewoon mooi.



Kun je me nog bij houden!!


Ik beloof dat het nu deze keer niet zo lang duurt.

De Jane Austen quilt ligt nu op mij te wachten.
Foto's volgen zo snel mogelijk.

Groetjes Merian en Mayra.


Mayra met haar vriendje Finn.




woensdag 23 november 2016

Quiltweekendje!!

En zo is het al weer bijna 2 weken geleden dat
 we ons Quiltweekendje met Steekje los hebben gehad.

De tijd vliegt voorbij  met werken
 en  nog veel meer.
Mocht vorige week op mijn werk
een verhaal vertellen voor 130  man.
Was best spannend,
 maar de zenuwen kwamen pas naderhand. (haha)
DS Kevin heeft vorige week
 zijn voorlopig koopcontract getekend van zijn appartement.
Gisteren een gourmet verzorgd op het werk,
 voor de bewoners 20 man in totaal.

Vandaag een rustige dag. Dus nu moest er maar eens van komen,
om een Blogverhaaltje te schrijven.

Deze keer gingen we zelfs op donderdag al.
Onze eindbestemming was Burg-Haemstede.
Eerst langs De Quiltster om nog wat lapjes te scoren.

Heb wat lapjes voor
Het Nederlandserfgoed gekocht.


Ze zijn meteen in het nieuwe blok verwerkt.,


 Vindt het zo leuk om te doen.

We reden door naar een heerlijke bakker in Burgh-Haemstede.


Waar ze heerlijke Zeeuwse Bolussen hadden.
En waar we een broodje op hebben.
Er werd op dat moment
 een hele grote ontbijtkoek gebakken met noten en chocolade erin.

Daarna door na ons huisje.


Bedje gedekt.
Met een heerlijke quilt.
Hij is nog niet doorgequilt maar het ligt zo leuk en lekker.



Vrijdag was het Super weer.

We zijn nog naar het strand geweest.
Helaas kon Sjanne niet mee.

Maar we waren in gedachten bij haar.


Zaterdag kwam Sinterklaas in het land.
Daar moesten we natuurlijk wel naar kijken.
Want wie weet, komt hij ook wel in het huisje langs.


We hadden ook nog andere cadeautjes uit te pakken.
4 van de Steekjes waren jarig geweest.



De schoen werd gezet.




 Verder hebben we heerlijk gewerkt.


Johanke en Sabiene waren aan het haken.
Een mooie Teckel.
Er werd ook nog gequilt.
Anita was bezig met haar kerstquilt.
Sjanne was bezig met Hexagonnen Quiltje.
En Ikke met Het Nederlandserfgoed.

Zo kwamen we de zaterdag en de zondag verder door.

Op zondagavond werd het restjes avond.
Het restant van de gourmet van de zaterdag
ter gelegenheid van de verjaardagen.
Nog een kaasje hier of een salade daar.


Het was een bijzonder mooi weekend.
Veel te snel voorbij.

En