The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

maandag 4 februari 2019

De eerste blokken van Sarah !

Zaterdag 26 januari was het zo ver.

Ik mocht naar Petra Prins.
Voor de Sarah Wistar Quilt.
De mapjes lagen op tafel klaar.
Ik was op tijd en zag een heel mooi stofje ;)
Dit was een toile stofje.

Ik was begonnen met H250, maar dat is toch niet zo mijn ding.
Dus ik heb thuis malletjes gemaakt van Paterno.

Ik heb er nu een aantal klaar.
Ik mag er nog 2 verzinnen.

🌸Het eerste blok.
Er lag al een mooi blauwe toile te wachten.
Dat mooi randje had Gerda ook gebruikt.
En ze had daar kleine rolletjes van gemaakt.
Dus die mocht er omheen.



🌸 Dit is het tweede blokje waar die mooie Toile inzit.


🌸Het derde blokje, daar mocht rose in.


En dan ga je in je bakken snuffelen
 en kom je een mooie blauwe rand tegen.
Even nog wat anders bij zoeken en klaar.
🌸 vierde blok


Dit middenstukje is al heel oud.
Maar vindt het nog steeds mooi.
Is ook zo'n lapje waar gaten in zitten.
🌸vijfde blok



🌸Het zesde blok heeft een mooi vogeltje.




Vorige week zag ik op de FCbook pagina van Createdbymascha
 een hele mooie stof van Edyta Sitar.
De Bed of Roses serie.
Ik wilde hem graag in het echt zien.
Ik zag dat ze vrijdag open is.
Dus vrijdag in de auto gestapt en richting Uden gereden.
Na een hartelijk ontvangst en gezellig hebben zitten kletsen.
Wilde ik de stof graag zien.
Ik vond hem wel mooi.
Wat een mazzel had ik.
Er zitten zelfs 2 vogeltjes op het stuk wat ik heb.
Natuurlijk gaan er ook nog wat andere stofjes mee,
ook de lichtjes hoekstof heb ik bij Mascha meegenomen.


Wordt vervolgd.
Eind februari mag ik weer naar Petra Prins.

🌸Vorige week dinsdag hadden we 
met 4 (Marja, Ina, Arja en Ikke) afgesproken
 om ons Singertje weer te gebruiken.

De avond van te voren kregen we deze foto toegestuurd.
Het was een verrassing wat we gingen doen.


Marja had een leuk projectje verzonnen.
Maar we gingen eerst aan de koffie en gebak.
Ik maakte appelcheeskruimeltaart.
Wat was hij lekker.


Daarna gingen de Singertjes op tafel.
En begonnen we aan ons projectje!!
Natuurlijk kletsen en een beetje elkaars quilts bewonderen.


Hier vast een voorbeeld.
Het is gemaakt met speciaal Singertjes Stof.
De mijne is nog niet klaar.
Volgende keer.


Voor iedereen een fijne avond.
Een fijne week.

Groetjes Merian en Mayra



13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blokken ben je aan het maken zeg.
    Toile stof vind ik zo mooi he.
    Gezellig zo samen met jullie singertjes bezig te zijn en Kyra heeft een lekker bok zeg, smullen maar..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOHHH wat worden je blokken leuk !!!!
    het begin is er he...
    gezellig aan de slag met je singertje ..heerlijk
    Jij ook een fijne avond !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie lapjes voor de ook al zo mooie blokken !
    Leuk dat je óud'en nieuwe zo leuk bij elkaar kan passen:o))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke hobby hebben we toch. Gezelligheid met elkaar en dan komen er ook nog van die prachtige creaties uit je handen.
    Mooie lapjes gebruik je voor Sarah.
    Fijne week.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige blokken, zie verschillende stofjes erbij zitten die ik ook heb 😊
    Wat gezellig om met z'n viertjes samen wat naaien.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een gezelligheid en prachtige blokken. Dat belooft weer een echt pronkstuk te worden!
    Groet, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je met mooie dingen bezig. En wat heerlijk dat je zo overal heen kunt rijden. Mooie stofjes gekocht. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk een dagje in Zutphen altijd de verleiding van mooie stofjes. Mooie blokjes zijn het geworden. Feestje om aan te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige blokken heb je gemaakt! En dan ook nog van die mooie stofjes mee; dat wordt een prachtige Quilt! Veel plezier met het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen