The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

donderdag 16 augustus 2018

Een paar quilt-uitjes gehad!!

Zoals ik in het vorige blog vertelde had ik
 een uitstapje naar de Quiltster.
De open dagen begin augustus.
Het was erg gezellig.
De quilts van  Karen Styles waren erg mooi.
Ik heb voornamelijk naar het doorquilten gekeken.
Mijn Osborne House ligt met smart te wachten 
om door gequilt te worden.
Altijd leuk om ideeën op te doen.


Ik heb ook alleen foto's gemaakt van het doorquilten.
Smiddags had ik een lezing van Yvonne van Rijn.
Die was erg leuk. Ze vertelde ook leuk.
Hoe ze in America Quilten.
In een week een quilt af, pff. (wel met de machine)
Haar quiltreizen.
Misschien, wie weet ooit nog een keer naar America.

Daarna nog even naar de winkel van Marscha.
Natuurlijk gingen een paar lapjes mee.
En die houten Roller had ik al gereserveerd.
Vond hem wel leuk.
En heb hem ook al gebruikt.
Werkt erg fijn.
En het leesboek van Yvonne.
Die bewaar ik voor mijn vakantie in september,
als we naar Corfu gaan.


Op het laatst kwam ik nog dit boek tegen van Sue Daley.
Vond de blokken wel erg leuk.
En hij is ook nog gesigneerd ;)
Dus toch maar meegenomen.


En vandaag plotseling toch naar Quilt at home gegaan.
Was erg gezellig in de tuin.
En haar winkeltje is naar de zolder verhuisd,
nu heeft ze iets mee ruimte.
Ook hier nog een paar lapjes gescoord.
En een mooi schaartje.
Natuurlijk waren mijn vulling van mijn plakstift bijna op.
De harten sjabloon, die ging ook in de tas.
En als verrassing kregen we nog een leuk enveloppe.
Daar zit een patroontje van een klein hexagonnetje in.
Altijd leuk.
Dank je wel Jet.



Hoever is het quiltje Sjanne.

Op fcbook gevraagd of ik nog een rand er aan zou zetten.  
Mijn dank voor alle reacties. 
 (ook voor de 2e reacties van fcbook, werd er stil van)
Het is nog een rand langs de zijkant geworden.
Zoals jullie zien een lichte bies met nog een blokjes rand.
Iets groter dan de andere blokjes.
Nu zijn ook de stofjes bijna op van Sjanne.
Ik ben er blij mee


Dit waren mijn uitstapjes.

Alvast een fijn weekend.

Groetjes Merian



7 opmerkingen:

  1. Wat gezellig zo van het ene uitstapje naar het andere te gaan en dan ook nog mooie lapjes vinden. Je herinneringsquiltje wordt heel mooi ook in kleurstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt je quilt mooi, en leuke uitstapjes gemaakt, en nog mooie spullen gescoord.Veel plezier met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk quiltje is je Sjanne!
    Het was gezellig je te ontmoeten bij Marcha, ik hoop dat je mijn boek met veel plezier zal lezen tijdens je vakantie.
    Mooie lapjes heb je ook gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om deze uitstapjes te maken, had ook graag willen gaan, maar het komt er maar niet van! Ik kon je blog niet meer vinden, maar ik heb nu een plaatje van je blog aan de zijkant op mijn blog, zo kan ik het niet meer kwijt raken ;-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat waren heerlijke uitstapjes, dat rollertje doet me denken aan de behangnaadroller maar dan mooier. Beeldige quilt ben je aan het maken, lieve kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I like your blog,I sincerely hope that your blog a rapid increase in
    traffic density,which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ดูหนัง

    BeantwoordenVerwijderen