The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

donderdag 10 augustus 2017

Het vervolg op de Osborne House Quilt.

Hoever ben ik nu?
Het middenblok is af.
Hieronder zie je nog speldjes zitten.
Maar intussen is het helemaal klaar.


Ondertussen ben ik met de volgende rand bezig.
De tussenbies is een stofje van Atelier Bep.
Ondertussen besteld bij haar, want een fatquarter was te klein.
Dus dat even wachten.



Ben wel met de volgende rand begonnen.
Deze doe ik patchen.
En maak hem ietse anders dan het origineel.

En dan wordt ik nieuwsgierig hoe het eruit zal zien 
met het midden blok.


Ik ben in mijn nopjes.
Dit wordt het.


Alvast de volgende randen uitgezocht en gestapeld.


Heerlijk met een mok thee, en cola.
En de laatste afleveringen van Homeland geken.
Wat is dat een goede serie.
Helaas heb ik nu alles gezien.

Ja en ikke zou ikke niet zijn.

Wat wordt de volgende rij.

Uhm.... dat zijn Hexagonen.

Ik vertelde al ik wil geen vierkante quilt.
Dus de hexagonen komen aan de zijkanten van de Quilt.

Ik heb al een malletje gemaakt.
Ik wilde een hexagon van 1,5 inch.
Wilde graag stempelen.
Wel een set gevonden met die maat,
maar dat vond ik toch wat te duur worden.
Dus dan maar zelf tekenen en snijden.

Ik gebruik dan papiertjes.
Waarop ik mijn ideeën  op uit werk.
En mijn rekenwerk.
Er komt nog wel een biesje er tussen.



Dit vind ik zo leuk om te doen.
In boeken snuffelen,
ideeën uit werken
tekenen.
en dan hopen dat het klopt!!

Maar nu eerste de stroken aan elkaar maken.
Dan uitrekenen hoeveel hexagonen ik nodig heb.
Tekenen en knippen maar.

Wordt vervolgd.

Groetjes en alvast een fijn weekend.
Dit weekend ben ik ook vrij.

groetjes Merian en Mayra


Ik vind hem in het groot wel leuk:) :) 

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi de kleurtjes bij elkaar!
    Prachtig :0))
    Veel plezier met uitwerken verder!
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit een mooie quilt aan het worden,, super mooie stoffen en kleuren gebruik jij daar voor. succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat ben je goed bezig. En leuk dat jij zo geniet van het zelf uitpuzzelen. Ik heb dat jammer genoeg niet. Maar ieder zijn ding toch...Jij ook fijn weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen