The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

zondag 13 oktober 2024

Kerst in Oktober!

 Ja, Kerst in Oktober.🎄

Jullie zullen denken, nu al met de Kerst bezig?

Ja, ik wilde graag nieuwe kerstquiltjes.

Aangezien ze niet ik 1 dag klaar zijn, is het op tijd beginnen!

In juli begon het te kriebelen, idee uitgewerkt en 

begonnen met stofjes uit te zoeken, tekenen/knippen,

En dan aan de slag.

Het quiltje mocht mee naar Drenthe en naar Portugal, 

waar we vakantie hebben gehad in september.

Portugal met zijn Mozaïktegels, de grotten, stadsmuur.

 
Drenthe Orvelte, waar je lekkere pannenkoek mixen kunt kopen.
En ik mocht een speciale pan daar ook kopen.
Nog niet uit geprobeerd, ben benieuwd.
Het Hunnenbedecentrum erg leuk aangelegd.
De poppen binnen, waren bijna net echte mensen.


Daar heb ik er veel aangewerkt.

 Thuis wordt er een gevolg aan gegeven.

Het laatste randje  wordt aan gezet.

Mijn inspiratie komt van 

Farm Yard Quiltwinkel.

hier kun je het patroon vinden

https://www.farmyardwinkel.nl/c-6628101/patronen-kerstballen

 

Patroon 'Kerstballen'

 

Mijn quiltje word zoals je hier onder kunt zien.



Ik heb het patroon wat vergroot. 
Zodat mijn blokken 6.5 inch worden.
 
Erg leuk om te maken.
Van alles wat, appliceren, borduren en patchen.
 
 
Het volgende kerst quiltje is ook in de maak.  
Lekker scrappy!
 
 

 
 Logcabins van het formaatje van Supergoof.
Je kunt het vinden op haar blog.
ook zo leuk om te maken.
 
Ik ga gauw verder.
 
Groetjes Merian 🌸
 
Fijne zondag 
en tot gauw!




3 opmerkingen:

  1. Het zo leuk om de making-off te zien, al die gave lieve zachte kleurtjes .... ik geniet mee Merian xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben sjannie oomen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed bezig Merian, superleuk die Kerstquiltjes.

    BeantwoordenVerwijderen