The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

vrijdag 20 augustus 2021

2 maanden verder

 En ineens is het 2 maanden verder.

1 juli kreeg de jongste zoon de sleutel.

Elk weekend zijn we er in bezig geweest.

Het sloopwerk is nu ver klaar.

Het opbouwen kan gaan beginnen.

Eind deze maand beginnen de vaklui.


Op 30 juli begon mijn vakantie.

En die dag ben ik naar de quiltstudio het Gooi geweest.

Ik zocht een rand stof voor the Pocket of posie.

Dit gaat het worden, volgens mij ben ik goed geslaagd.

De laatste blokjes rand word ROZE!

Ja, het volgende project ligt klaar.
Dus heb ik ook vast wat achtergrondstofjes meegenomen voor de Dear jane.


Zoals velen al hebben kunnen lezen op Fcbook is op 31 juli mijn vader overleden.

Toch vrij plotseling ook al was hij ziek.

Gelukkig heb ik in het laatste half jaar mooie herinneringen mogen maken.

Die ik ernorm koester.

Door vervelende familieproblemen mocht ik niet overal bij zijn.

Maar heb ik toch wel mijn momentjes kunnen pakken,

en goed afscheid kunnen nemen.

En dit koester ik nog meer.

Mijn tekst op de crematie werd heel goed voor gelezen door de uitvaartverzorgster.

Waar ik haar ook heel dankbaar voor ben.

We hebben daarna samen vakantie, 

en gaan we samen als gezin klussen in het huisje van de jongste zoon.

Zo fijn om dit als gezin te doen.

Links: zie je de 2 slpkamers boven, de gipsplaten zitten er tegen aan.

Rechts: het sloopwerk, er is al heel wat gesloopt.

De keuken is helemaal kaal, vloertegels, wandtegels, keuken, schrootjesplafond eruit.

De badkamer is ook helemaal leeg.



Nu ben ik een week alleen thuis, met Mayra natuurlijk.

De mannen zitten in Portugal.

Zijn afgelopen maandag gegaan.

De oudste zoon zat er al mijn zijn vriendin.

Ik geef daar echt niets om, die warmte.

Dus bleef ik fijn thuis samen met Mayra

Samen rooien we het wel.

Alles op ons gemak.

Niets moet alles mag.


De blokjes van the Pocket op posie gaan door mijn handen.

Ik ben nu over de helft.





Als de blokjes door je handen is dat ook een soort verwerkingsproces.

Af en toe een emotioneel moment mag ook, dat is ook goed.

Mijn vader was ook een volhouder, en ik ook.

Dus die blokjes komen af!


Voor iedereen een fijn weekend.

Hopelijk schijnt het 🌞.


Groetjes Merian en Mayra








6 opmerkingen:

  1. Je quilt word prachtig en mooie rand uitgezocht zeg. Gecondoleerd met het verlies van je vader, sterkte met je verdriet he. Hele klus bij je zoon, maar fijn zo samen te doen........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wou zeggen ohh wat een gezellig blogverhaal. Maar dat is het natuurlijk niet helemaal omdat er ook een verdrietige kant aan zit. Misschien juist wel fijn om ook een week alleen te zijn. Huilen wanneer je huilen wilt, gewoon toelaten. Daarna heerlijk met de lapjes aan de gang en kan je weer wat ademhalen.
    Wat wordt de possie toch mooi he, nou je weet wel ik ben weg van jouw kleurgebruik.
    De mannen komen vast weer snel terug, fijne zaterdag en niet te lang wachten hoor met een nieuw blog.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Fijn dat je toch nog waardevolle momenten met hem hebt gehad zodat je dierbaar aan hem kunt terugdenken. Goed om af en toe te huilen dat hoort erbij. Het is niet niks. Wel fijn dat jullie gezamenlijk je jongste zoon kunnen helpen met een nieuwe huis voor hem te maken. De Dear Jane is een uitdaging maar gaat vast lukken. Gebruik je H250 dat werkt prettig succes we zien jé vorderingen wel voorbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je nogmaals veel sterkte na het verlies van je vader. Je hebt leuke projecten waarmee je bezig bent en zo'n verbouwing is ook zwaar, altijd zorgen dat alles op orde is en ook zorgen voor het eten e.d. Maar nu heb jij ook vakantie in eigen huis, alleen mwt je maatje Mayra. Fijne zondag🦋🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Many users who are into online gaming prefer online cricket games, and there are plenty of reasons for that. Fantasy cricket apps allow users to win real cash. You can search for the best fantasy cricket apps on the internet and download them on your mobile phone. play cricket online
    cricket games

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I have seen that every person wants to express their feelings but they are not able to express their feelings properly in words but the content you have written in your post is very beautiful, it seems that you have expressed your feelings Has expressed. Hi, you are a person who writes a very beautiful post, in the same way, you keep writing new posts in your life, our best wishes are with you. beautiful Girl Gurgaon
    premium health
    Health Tips
    Rice Cake
    India Rice Cake

    BeantwoordenVerwijderen