The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

donderdag 19 januari 2017

Het door quilten van The Stonesfields.

Ik zie dat de vorige keer dat ik geschreven heb, 
veel te lang geleden is.
Maar ik heb niet stil gezeten.

Ik heb wat gehaakt (een sjaal voor DH)
en een eigen sjaal gemaakt.

En na Kerst ben ik aan the Stonesfields begonnen,
 met het door quilten.
Ik zie er altijd tegen op
 en als ik er dan begin kan ik er niet meer stoppen.
Zo leuk om te doen.
Bij elk blok iets anders verzinnen
 of hoe ga ik het nu doen!

Hier komen een aantal foto's.


Waar ik geappliceerd heb, daar doe ik het rasteren.
Dat vind ik zelf het mooiste.


Voor bij de andere is het gewoon leuk om leuke details te verzinnen.
Hier zit een extra hartje erin.


Ook in het groene blok heb ik een hartje er in gedaan.

Tot nu toe een stuk of 15 blokken af.
En 1 keer het tussen randje door gequilt.

Ik  weet eindelijk hoe ik de Jane Austen quilt ga afmaken.

Dat laat ik jullie de volgende keer zien.

Net nog heerlijk met Mayra in het bos gewandeld.
Hier hebben jullie nog wat leuke foto's.


Rollen door de sneeuw, het liefste wat ze doet.


Vrouwtje schiet eens op foto.


Ik wil drinken, maar de sloot is dicht.
Of toch een klein stukje open water.


Gewoon mooi.



Kun je me nog bij houden!!


Ik beloof dat het nu deze keer niet zo lang duurt.

De Jane Austen quilt ligt nu op mij te wachten.
Foto's volgen zo snel mogelijk.

Groetjes Merian en Mayra.


Mayra met haar vriendje Finn.




12 opmerkingen:

  1. Wat een heelrijk blogje en prachtige foto 's. Wat een mooie quilt, ligt nog op mij te wachten. Ik ben bij maand 3. Maar komt goed, te leuk om te laten liggen. Gr. Maud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heerlijk dat quilten van de SF. Ik heb de top ook liggen. Mooie foto's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt je stonefields mooi. Ook ik ben ermee verder gegaan na de kerst. Maar dan met het in elkaar zetten. Want daar zag ik tegenop. Wordt ie wel leuk ? Maar nu er 9 rijen aan elkaar zetten ben ik zo blij dat ik er aan begonnen ben, en kan ook bijna niet stoppen.
    Genieten met en van de honden daar wordt een mens blij van.
    Groetjes Marja
    🐶🐶🐶

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat Mayra een vriendje heeft !
    Daar kunnen ze echt blij van worden ( herken ik bij Bear ... en als ze dan weer naar huis afscheid nemen ... is ook zo lief :o))

    Het doorquilten is ook zo herkenbaar..., mooi om ieder blok van je Stonefield zo persoonlijk te maken :o)
    ( mijn huisjes liggen nu hard te roepen ... maar ja de SBS was al zo blij ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Merian,
      Ik heb een vriendschap verzoek via facebook aan jou gedaan
      dan weet je van wie ;o)
      Mijn naam Simone Alderliesten- G
      profielfoto zijn mijn Vingerhoedjes ;o)

      Verwijderen
  5. Wauw, wat worden de blokjes mooi zo! Leuk om er zo af en toe wat aan toe te voegen met het quilten.
    Mooie foto's met Mayra.
    Groetjes, Régine.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zo knap, dat je je Stonefields met de hand doorquilt, want ik zie veel van deze quilts, die door hun lijvige formaat machinaal worden doorgequilt. Prachtig, je liefdevolle, kleine steekjes!!! Dat gaat een top-quilt worden. Ik zie, dat Mayra zich prima vermaakt in de winter!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb het patroon liggen en nu verzamel ik de spullen die ik nodig heb en dat is af en toe best zoeken ,de stofjes is geen probleem .
    Nu nog energie om er aan te beginnen zo'n groot project want ik wil hem wel afmaken.

    Gr Jorien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jorien,
      Ik heb niet alle blokken gemaakt. Want anders vond ik hem te groot worden. Ik heb zelf de mooiste blokken(althans die ik mooi vindt) gemaakt.
      Succes ermee.
      groetjes Merian

      Verwijderen
  8. Prachtig!!! Zie ze vaak op de machine doorgequilt maar vind dit toch wel veel mooier...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi, dat quiltwerk en ´t was zeker wel een gezellige wandeling?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er erg mooi uit je quiltwerk.

    BeantwoordenVerwijderen