The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

vrijdag 16 december 2011

Bouw en Kerstverhaal

Gisteren was het dus zover.
De Huisjes bouwtekening werd bezorgd.
We kunnen aan de voorbereiding beginnen.
Ik heb alvast wat donkere bruine stofjes uitgekozen voor de muren en het dak en natuurlijk voor de kleine schoorstenen.
En lichte voor het raam en de deur.

Dit was tot zover het bouwverhaal.

We hebben ook nog het kerstverhaal.
Alle hartjes zijn erop gequilt. Dus mag hij nou echt hangen aan de muur.


Kwam ik toch ongelukkig uit met de hartjes  op één hoek, ik heb het zo opgelost.
Dan nog maar een paar van die mooie knoopjes erop.



Twee jaar geleden heb ik deze Kerstquilt nog gemaakt.

Hij lig bij mij op tafel.

Vorige week heb ik nog bij Jeanneke dit naaldenboekje gemaakt.


En hij past mooi bij mijn speldenkussentje.



Ik heb een druk weekend voor de boeg.
Kerstcadootjes kopen (is wel leuk), werken (is ook leuk) op visite bij vrienden (is superleuk).
Ik ben bang dat het weinig quilten wordt maar misschien zondagmiddag na het werken.
De mannen zijn dan toch naar de Tilburgse Voetbalclub.
O, ja vorig week vrijdag was wel super leuk om de jongens naar een uitwedstrijd te gaan.
Ik heb er van genoten, het was een hele beleving zo'n uitwedstrijd.
Helaas had WII niet gewonnen.

Groetjes Merian en allemaal een fijn weekend.

4 opmerkingen:

  1. Een leuke oplossing voor de hartjes. Het past helemaal bij de quilt. Ik ga nog eens bij het grof vuil kijken wat er te bouwen valt:)
    Fijn weekend, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Merian, I really like the hearts on your quilt border and the little buttons you have added. The fabrics you have for the little houses are lovely. I cut out the templates yesterday, they are very small! Love your pincushion and book. Kind regards, Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke lapjes heb je gekocht.
    Fijn weekend, grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen