The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

vrijdag 5 oktober 2018

Quilt uitje Brielle, en iets nieuws....

Eindelijk kan ik op mijn Laptop een berichtje schrijven.
Onze oude computer was echt op na 10 jaar.
Na wat hindernissen is het toch gelukt.

Vorige week zondag naar Brielle geweest.
Het was erg gezellig.
Na een kop thee met een stuk appelgebak,
gaan we aan de slag.


Ik ben verder gegaan met de konijntjes, vogeltjes en bloempjes quilt.
Hij mocht naast me op de stoel liggen.



Er zijn er weer wat geappliqueerd.
Tussen door nog even naar de Winkel van Janine.
Ik was er nog niet geweest.
Een erg mooie winkel.

En zag meteen iets moois hangen.


Wow, dacht ik.
Die is leuk.
Ik herkende een paar stofjes, die ik heb gehad 
of ze liggen nog in mijn bakken stof. 
Het patroon heb ik toch maar gekocht.!!


Verder vond ik een paar mooie achtergrond stofjes, 
wat groene stofjes en natuurlijk Rose.

De achtergrond stofjes zijn voor een nieuw project.
Weken geleden kwam ik bij de Quiltster een nieuwe Bom tegen.
Round we go Quilt van Sue Daily.
Ik vond hem wel heel erg gaaf, en uitdagend
 om met ronde vormen te werken.


Deze Bom wordt met kartonnetjes gemaakt.
Helaas gaat dat met mijn handen niet.
Marcha vond het prima als ik zelf malletjes zou maken.

Na wat gesnuffeld te hebben op internet kwam ik de blokken tegen.
Ik heb er zelf malletjes van gemaakt.
Ik ben er aan gisteren aan begonnen.
Ik kreeg de kriebels.


Het wordt wel in mijn kleuren gemaakt.
Hij is wel heel erg leuk om te doen. 

Ik ga vanmiddag er weer mee aan de slag.
Iedereen een fijn zonnig weekend.

Groetjes Merian en Mayra.



5 opmerkingen:

  1. Twee mooie nieuwe patronen voor quilts. Heerlijk altijd om weer aan iets nieuws te beginnen, jij zit in in ieder geval goed de komende wintermaanden. Genoeg te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O...wat een leuks en moois allemaal !
    Veel lapjes en patroontjes plezier :o)
    En Mayra vind de zee zo te zien erg leuk :o)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd heerlijk om met wat nieuws te beginnen. Die workshop ziet er ook leuk uit. Ben nog niet in Brielle geweest, maar dat komt vast een keer!
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke patronen van quilts heb je aangeschaft! Wat gezellig, zo'n workshop!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi, nieuw project! Ik heb het bij Marcha gezien, en in jouw kleurtjes wordt het weer heel anders: helemaal "jij"! Veel plezier ermee en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen