The Rose cottage

The Rose cottage
The Rose cottage

maandag 12 december 2011

Kerst enz......................

Dit blogje wordt in stukjes geschreven.
Heb nu even tijd, want moet zo gaan werken.

Afgelopen met Anita naar de KerstFair geweest in Naaldwijk bij de Quilthoeve.
Toen we daar aankwamen, dachten we, "waar gaan we onze auto neerzetten?" Zo druk was het!
Maar we hadden gauw een plaatstje gevonden en liepen we naar de Quilthoeve.

Eerst de winkel in: zoveel mooie lapjes en lapjes.
De lapjes waren mooi, maar moesten eerst even wachten. We wilden eerst naar buiten.

Lekker een paar kraampjes met brocante en eigengemaakte spulletjes.

Ik vond op een klein kraampje deze chocoladebonbonvorm en een verzilverde taartschep.



Zo mooi! Hij staat bij mij op de schouw van de afzuigkap.
Daarnaast staat een chocoladevorm, die ik van de week bij Brocaatje hebt gekocht.



Deze blauwe stofjes heb ik ook nog gekocht.

Mijn werk zit erop. Heb even lekker op de fiets in de wind  naar huis geraced. (zo voelt het).
Dus kan ik weer verder schrijven.
De krans heb ik een paar jaar geleden gemaakt, de ster en het speculaasmannetje
komen uit een van de Tilda boeken.
Zo dit was de Kerstfair.

Thuis heb ik de kerstquiltjes tevoorschijn gehaald.
Hier eentje die ik 3 jaar geleden heb gemaakt.
Het is een patroon van Bep.

Ik heb ook een kerststuk gemaakt met vier kaarsen.
Het stond in het kerstnummer van Jeanne d'Arc Living.
Kaarsen had ik al binnen, vorige week even wat mos gekocht en het bakje had ik ook.
Vind het zelf wel heel leuk staan.
Ik heb nog een kerstquiltje van Bep gemaakt en dat hangt op de andere muur.


Als ik uit mijn raam kijk, zie ik nog een hele mooie roos in bloei staan.
Het is de Brother Cadfeal.
Ongelooflijk dat die nu in bloei is gekomen! Regen en storm heeft hij
vorige week al doorstaan. Hij blijft mooi rechtop staan.


Zo, nu kan het wel weer.
Het is wel een heel lang stuk geworden.
Maar toch veel leesplezier.
Morgen weer iets over de Kerstquilt waar nog maar een paar hartjes op hoeven.
Hebben jullie bij Jeanneke al gezien dat de teller op 800 staat?
Het is toch gewoon ongelooflijk.
DH zegt "dat worden er misschien nog wel 1000!"
Tot nu toe heeft hij steeds gelijk gehad, dus misschien nu ook nog wel.....

Groetjes Merian

7 opmerkingen:

  1. Ja het was heel gezellig. Vergeet je de mail niet? Wat heb je leuke hoekjes gemaakt. Ik heb me voorgenomen om in januari met kerst te beginnen. Ik zie zoveel leuke quiltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely pictures, I would have loved to go to this market. I really like the silver cake server and fabric you bought! What a beautiful rose ... I am looking forward to also starting Jeanneke's houses, it should be lots of fun and a great way to use of old fabrics.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk logje Merian.
    Heel gezellige spulletjes heb je in je huis.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kerstspulletjes en leuke ' nieuwe ' aankopen.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ik weet het wel zeker, vannacht weer 86 aanmeldingen erbij! Ik schrok me een hoedje toen ik mijn mailbox opende... iemand had over mijnhuisjes verteld op het forum van Kathleen Tracy...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige post en wat een mooie foto's van leuke quiltjes en aankopen. Ja dat huisjes bouwen heeft heel wat teweeg gebracht, 1 grote familie volgend jaar die aan de huisjes gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Merian al die nieuwe en oude spulletjes.Je hebt al weer een gezellig kersthuis.

    BeantwoordenVerwijderen